Jak znieczulić zęba domowym sposobem?

Problemów z uzębieniem nie należy bagatelizować, bo zwykle świadczą o jakichś nieprawidłowościach w jamie ustnej. Najlepszym rozwiązaniem jest wobec tego wybranie się do gabinetu stomatologicznego w celu znalezienia problemu, postawienia trafnej diagnozy i dobrania właściwej metody leczenia. Profilaktyka to podstawa, aby przeciwdziałać rozwojowi różnych schorzeń, przykładowo przyzębia. Oczywiście zawsze warto wiedzieć, jak znieczulić zęba domowym sposobem, bo nie zawsze można dostać się niezwłocznie do dentysty.

Jak znieczulić zęba domowym sposobem?

Wiele osób chciałoby wiedzieć, jak znieczulić zęba domowym sposobem, aby pomóc sobie doraźnie w oczekiwaniu na wizytę u stomatologa. Można przetestować metodę polegającą na płukaniu ust słoną wodą, bo sól stanowi naturalny środek dezynfekujący. Do przygotowania płukanki potrzebna będzie szklanka ciepłej wody i pół łyżeczki soli, wystarczy wszystko ze sobą wymieszać i gotowe. Inną propozycją jest płukanka z wodą utlenioną, co niweluje dolegliwości bólowe i stany zapalne.

Nadtlenek wodoru działa antybakteryjnie, redukuje płytkę nazębną, przeciwdziała krwawieniu dziąseł. Jamę ustną należy przepłukiwać mieszanką przygotowaną z połowy szklanki wody i połowy szklanki nadtlenku wodoru. Kolejnym sposobem na przyniesienie ulgi przy bólu zęba jest robienie zimnych okładów, co skutecznie prowadzi do zwężenia naczyń krwionośnych chorobowo zmienione miejsce. Warto wobec tego owinąć torebkę z lodem ręcznikiem, po czym przyłożyć do twarzy na mniej więcej 20 minut.

Domowe metody na ból zęba

Jeśli boli ząb, to warto pomyśleć o zastosowaniu herbaty miętowej, która zmniejsza dolegliwości bólowe. Wystarczy zaparzyć ją, po czym przyłożyć jeszcze ciepłą saszetkę z ziołami na obolały ząb. Jest to skuteczny sposób przy bólu, wrażliwości dziąseł. Kolejną propozycją będzie stosowanie czosnku, czyli naturalnego antybiotyku, który niszczy bakterie odpowiedzialne za powstawanie płytki nazębnej. Czosnek można śmiało traktować jako środek przeciwbólowy, w tym celu powinno się go zmiażdżyć, po czym zrobić z niego pastę i nałożyć ją na problematyczny ząb. Można liczyć na jeszcze lepsze efekty, jeśli do papki doda się sól, wystarczy niewielka ilość. Przy problemach z bolącymi zębami pomaga także aloes, który działa oczyszczająco i łagodząco. Żel aloesowy nakłada się na bolący ząb, po czym delikatnie masuje.

Szybki sposób na ból zęba

Wiele osób nawet nie wie, że na ból zęba pomaga ekstrakt waniliowy, więc warto przetestować i przekonać się osobiście. Ekstrakt waniliowy nakłada się na problematyczne miejsce, należy powtarzać czynność kilkakrotnie. Od wieków na ból zęba stosuje się goździki, które mają działanie przeciwbólowe, znieczulające, niwelujące stan zapalny. Potrzebny będzie olejek goździkowy, który rozcieńcza się z olejem bazowym, przykładowo słonecznikowym lub jojoba. Innym sposobem jest delikatne żucie całych goździków suszonych. Można także przetestować tymianek na dolegliwości bólowe uzębienia, w formie olejku eterycznego zawsze trzeba zadbać o jego rozcieńczenie. Można także dodać parę kropli do szklanki wody i używać jako płynu do płukania ust. Pomaga także kurkuma, a dokładnie zawarta w niej kurkumina o działaniu antyseptycznym i przeciwzapalnym.